25. 7. 2013

DIY terasa


Letošní prázdniny trávím na zlatých píscích...ovšem na Hořovicku. Jestli máte chatu, nebo barák, tak určitě víte, že jde o nekonečné stavební práce. V naší rodině je tato činnost velmi neoblíbená. V důsledku toho se každý projekt prodlužuje minimálně o 4 roky déle, než je běžné. Rok běží myšlenka v hlavě, 2 roky se o tom mluví a lehkým náznakem se to plánuje a čtvrtý rok se koná.

Letos přišly na řadu schody a terasa. Respektive přišly na řadu už rok minulý (nebo předminulý?). Tenkrát jsme tuto práci zadali místnímu floutkovi, který se dušoval, jak "v pohodě, to umim". Neuměl. Něco tu kutil asi 3 měsíce. Po téhle době bylo vidět, že fakt neumí. Tenkrát mí rodiče, omámeni myšlenkou- je jedno jak to bude, hlavně že to bude- ho nechali bláhově pokračovat a takhle to dopadlo:
Kdyby to nešlo poznat, tak tohle je prosím schod. Původně měl místo čela dřevo. To dřevo tam mělo dle našeho "stavitele" zůstat. Prý schod upevní a tak vůbec. Teď při bourání jsme zjistili, že tam to dřevo zůstat muselo, neb jinak by se ze schodu vyvalilo kolečko kamenů a schod by (sice značně stylově a moderně, ale dost nebezpečně) zůstal prostě viset ve vzduchu.

Taktéž lepení dlaždic nebylo úplně v pořádku. Ačkoliv jsme dotyčného upozorňovali, že pod dlaždicemi nejen, že jsou velké díry vidět pouhým okem i s mými 3 dioptriemi, ale dokonce pod nimi probíhá myška a my pak u stolu tipujeme, kudy vyběhně..prohodil něco o píp píp píp pražácích a že dlaždice lepí po celé délce. A my jsme asi úplně slepí.
 
Takže se koupila krásná nová míchačka na beton a do celé věci jsem se pustila já! (Záruka kvality, není liž pravda). Na odborné práce měření, hlazení, obkládání apod jsem si pozvala milého a já míchám beton. No může se zdát, že je to sranda, ale fakt není! Čtení návodu mě trochu vyděsilo..poté k tomu všemu mi milý začal vyprávěl, kolik lidí taková míchačku už zabila kvůli špatné zásuvce. Korunoval to historkou, jak znal jednoho, co míchal beton a cement - vyžralo mu to ruce až do kostí. Závěrečné poučení od něj, že se mi nesmí do míchajícího bubnu dostat lopata, protože pokud se tak stane, tak lopata se celá v bubnu roztočí a stane se z toho nebezpečné monstrum. Tak nad tímhle sem se pousmála. Nejsem přece debil.
 
Kolem 21:30 jsem zjistila, že debil jsem. Je fakt, že už ani vidět nebylo, svítili jsme si otevřením dokořán všech místností v dosahu míchačky, unavená jsem byla k smrti a na židli jsme měli hodiny a hlídali si 22 hodinu, aby na nás nevlítli sousedi. Samozřejmě na dobře míněnou radu- vypnout míchačku! jsem si v tu chvíli nevzpomněla a místo toho začla hystericky řvát "Pomoc!". Naštěstí pomoc přiběhla a lopatou jsem nedostala. Betonovací práce byly konečně ukončeny a teď se obkládá. Snad už brzo bude hotovo...po roce......

1 komentář:

  1. No co, bylas unavena, se stane.. ja teda to mam podobne, nejen, ze co si neudelam nemam, ale zaroven, kdyz uz to chci fakt poradne, tak si to taky fakt radeji udelam vse sama:)

    OdpovědětVymazat