25. 4. 2013

Jahůdky


Pokračuji v ovocných příspěvcích!
Místo kytice růží jsem tentokrát dostala bedýnku jahod. No ještě není zcela jejich sezóna, takže nechutnají tak sladce jako ze zahrádky vyvoněné sluníčkem. Na druhou stranu pokud se z nich upeče koláč, tak chutnají skvěle!

Recept jsem zkoušela nový. Našla jsem ho v časopise Albert v kuchyni a trochu si ho surovinově modifikovala:

250ml vlažného mléka
trocha cukru
35g čerstvého  droždí
65 g cukru krupice
500g hladké mouky
špetka soli
1 vejce
115g oleje

Nejdříve se zadělá z prvních 3 surovin a trochu mouky kvásek a nechá se vzejít. Smíchají se všechny ostatní suroviny v míse a těsto se pořádně prohněte. Těsto se vymačká (vytahá) na plech na pečící papír a poklade ovocem. Vzhledem k tomu, že jahod jsem měla až až, nijak jsem jimi nešetřila. Plátky silné asi 1cm jsem hustě pokladla na těsto.


Na čerstvé jahody pak přišla jen drobenka. Tu dělám vždy z másla a od oka. Koláč se peče na 170°C asi hodinu.


S výsledkem jsem nadmíru spokojená!  Těsto je krásně vláčné a rozhodně stojí za archivaci! Původně byl recept na koláč borůvkový...a to se bude muset vyzkoušet!

 

Žádné komentáře:

Okomentovat