28. 8. 2013

Batman útočí


V pátek jsem byla na netopýřím večírku. To není nějaký ujetý název pochybné akce zalité alkoholem, nýbrž jde o akci přírodovědeckého zaměření. V mém případě jak jinak, že. Tenhle "mejdan" pořádá každý rok hrad Točník, takže to mám pár minut od chalupy. Jde o seznámení veřejnosti s netopýry, hlavně tedy formou přednášky v bývalé konírně hradu. Víceméně je to tedy akce pro děti, ale ani my jako dospělci jsme tam za podivíny nebyli. (Na rozdíl třeba od loutkové hry pro děti v divadle, kam jsme šly kdysi s mou kamarádkou. Všichni tak nervózně pokukovali, jestli jsme normální, nebo máme někde schované to dítě.) Přednáška tedy už moc pro děti nebyla- hodně termínů z oblasti biologie a ekologie, ale nejlepší byla ta praktická část. Pohladila jsem si netopýra!

Celá akce je navíc spojená s noční prohlídkou hradu. Napříště by to chtělo rozhodně baterku! Noční prohlídka sice má vždy své kouzlo (zvlášť pokud jde o hrado- zříceninu), ale nevím proč jsem si myslela, že hrad bude nasvícený. Nebo alespoň že uvnitř budou nějaké ty louče. To mi ovšem nezabránilo v tom, jít do spodní části patra ukázat svému milému nejoblíbenější místo hradu. Kdo by to řekl, že z kolonie asi 500 netopýrů na hradě budou chlapíci už vzhůru a co víc, že je přiláká světlo mobilu. Už to nebudu dělat.










A když už šlo o tématickou akci a já měla doma chvíli času, rozhodla jsem se udělat si rovnou na akci vzpomínkovou brož. Tímhle postupem se dá dělat prakticky jakýkoliv tvar, jen je třeba trochu přehánět "výběžky", růžky apod- ušitím se dost zredukují. Takže postup je takový:
a) Nakreslit si šablonu. Je třeba ji udělat cca 3x větší, než má být požadovaná velikost brože.
b) Položit šablonu na dvojitou látku a křídou obkreslit.
c) Sestehovat!!! A ušít na stroji. Je třeba nechat kus na broži nesešitý - tím se pak výsledné dílo obrátí naruby.
d) Vzít nůžky, natěsno odstřihnout švy, obrátit naruby a všechny výběžky opatrně nůžkami vytáhnout ven.
e) Naplnit- já použila odstřižky z látky a švů. Dokonalá recyklace.
f) Zašít.
g) Nakreslit, dobarvit, domalovat.
h) Přišít svírací špendlík. Brož byla trochu větší, takže jsem přišila radši 2 špendlíčky, aby mi na triku nevisela zdechlinka.

Žádné komentáře:

Okomentovat