2. 9. 2013

Dortománie

 

 
Už jsem propadla do fáze, kdy nevím jaký dort chci zkusit radši upéct na oslavu a tak upeču oba dva. KONEČNĚ měla má milovaná teta své polokulaté narozeniny a tak jsme mohli zrealizovat dlouholetý plán upéci jí medvídka "me to you". Jenže taky jsem nutně potřebovala vyzkoušet extra čokoládový dort z kuchařky Dity Pecháčkové.
 
Medvídek dopadl nad očekávání. Celkově je upečený z korpusů z 21 vajec. Spodek těla je upečený z 2x střední hrnec piškotu a hlava 1x malý hrnec. Dále k vyříznutí paciček a výrobě punčoviny (směs krému, drobků piškotu a marmelády) na ouška a přední nohy bylo třeba upéct menší pekáček korpusu. Záplaty a čumáček jsou z koupeného fondánu. Objevila jsem v cukrářských potřebách malý bloček fondánu na tvarování za 50Kč. Dokonale se z něj modeluje, bez problémů se barví a za tu cenu...kdo by se s nějakou tou hmotou dělal, že. Pak už jen stačilo udělat krém z kila másla a koupit speciální zdobičku na srst/trávu.
Dort trval asi jen den a kupodivu to nebylo tak složité, jak jsem čekala. Jediný problém byl, když jsem velmi nerozvážně pospíchala a korpusy smazala dřív, než dokonale vystydly. Poté, co jsem medvěda složila a dala tvar do lednice..se v lednici po chvíli celý zhroutil a spadl. Ale jak je vidět, vše se dá zachránit!
 

Druhý dort je čokoládovo - čokoládový. Korpus je výborný, vláčný, z podmáslí. Krém je z půl kila čokolády, másla a šlehačky. No ... nebyl špatný (vždyť je z čokolády, že jo), ale celá rodina se shodla na tom, že můj běžný čokoládový dort je lepší. Tak zas příště. Ostatně v pátek ho peču jako posvatební dort s motorkářským motivem.


Žádné komentáře:

Okomentovat