15. 12. 2012

Perníkové srdce

 Po delší době jsem opět tu! Věčný kolotoč školy začal a tak času na všemožné tvoření je méně a méně. Bohužel. Vlastně se k něčemu tvůrčímu dostanu jen při běžných činnostech. Stejně tak vzniklo i perníkové srdce. Na začátku prosince jsem se dala do pečení vánočních perníčků podle výborného receptu z apetitu (http://www.apetitonline.cz/recepty/803-pernicky.html ). A když jsem tak koukala na tu hroudu voňavého těsta s medem, vzpomněla jsem si, že jsem vždycky chtěla zkusit upéct perníkové srdce! Takové to krásně zdobené, které bývá na poutích.

Šablonu jsem vystřihla, opitá nadšením z nápadu, z ubrousku. Byl mi v kuchyni nejblíže.Srdce jsem klasicky upekla a jen je třeba ho sundat z plechu až po vychladnutí, jinak se zlomí.Zdobila jsem klasicky bílkovou polevou (na 1 bílek 200g jemně mletého cukru moučka), světle bílá plocha je malovaná štětečkem - bílkovou polevou s několika kapkami (!) vody. Je důležité nechat každý krok vždy důkladně zaschnou, aby se vše neslilo v ošklivou tlustou patlanici.
Horší bylo najít na internetu nějakou inspiraci. Většinou jsem narazila na kýčovitá srdíčka, navíc s ošklivými barevnými kytičkami, nebo na něco až příliš jednoduchého. Nakonec jsem ale inspiraci přece jen našla a vzniklo z toho toto srdce.


Žádné komentáře:

Okomentovat