19. 6. 2013

Bezovka s etiketou

 
Nejlepší na červnu je, že kvetou akáty a černý bez. Akát je můj nejoblíbenější strom. Strašně se mi líbí jeho kůra, omamná vůně, padající bílé kvítky při odkvétání i to, že je vlastně jedovatý. Ale o tom to dnes není.
Hned těsně v závěsu za akátem se drží černý bez. Když tak jde člověk úplně polomrtvý v tom horku po asfaltovém chodníku, do nosu ho praští vůně bezinek nasátá sluníčkem. Zajímavé je, že tu specifickou vůni si udrží i "v láhvi".
Co pamatuji, tak u nás se vařila bezinková šťáva skoro každý rok. Ale letos jsem si zkusila trochu jiný recept. Žádné zavařování šťávy a procházení varem a já nevím, co ještě. Letos jsem vsadila na méně trvanlivou šťávu, zato plnou vitamínu C a všeho dobrého, co bezinky obsahují.
 
Recept:
25 květů bezu
1kg cukru
3 citrony
 
V hrnci svaříme cukr s vodou do hustšího sirupu. Necháme ho vychladnout, aby byl vlažný a zalijeme jím květy bezu s nakrájenými plátky citronu. Necháme alespoň 24 hodin stát a pak scedíme přes platýnko. Na mě byl sirup stále moc sladký. Mám raději, když je osvěžující, lehce kyselý, takže jsem přidala ještě asi lžíci kyseliny citronové. Je dobré ho uchovávat v lednici. Měl by takto vydržet dlouho. Bohužel nemohu posoudit. Do týdne zmizel.


Je to i moc hezký dárek. Stejně jako nasušené květy ve sklenici.

Rozhodla jsem se zkusit vytvořit etikety na lahev. Chvíli jsem googlila, ale bohužel žádný návod, který by se mi zamlouval.
Takže nakonec jsem otevřela word a zkusila to vykoumat sama (co si budeme povídat, tak složité to vážně není). Jako nejideálnější postup se jeví tento:

1) V klipartu zadat "rámeček", nějaký si vybrat a vložit.
2) Vložíme textové pole a umístíme doprostřed rámečku. Napíšeme libovolný text.
3) Pak to chce trochu hraní, vzít si obyčejný papír a zkusit si, kam přesně se etiketa na stránce natiskne
4) Vezmeme arch s bílými samolepkami, riskneme to a strčíme ho do tiskárny (původně jsem se děsila, že se otáčením papíru samolepky odlepí a zalepí mi tiskárnu, ale naštěstí nic takového)
5) Etiketu vytisknout, vystřihnout a nalepit na láhev.


Žádné komentáře:

Okomentovat