5. 2. 2013

Krajkové šaty


Tak konečně přidávám i dodělané krajkové šaty. Hrozně dlouho jsem po nich prahla. Sice jsou jich teď plné obchody, ale to nějak není ono. Moc snadné.
Střih jsem obkreslila z listopadové Burdy z roku 2010. Je tam taková hezká kolekce "orient express", kde jsou šaty s průhledným vrškem. Sice v originále sou bez rukávů a v pase na gumu, ale není problém si je trochu přeměnit k obrazu mému.

Střih je přímo primitivní. Zvládne ho vážně každý! Sestává se z horní průhledné části (použila jsem doma nalezenou černou krajkovinu) a ze spodní části z neprůhledné látky. Z krajkoviny se stříhá přední sedlo se středem v přehybu látky a zadní sedlo sestávající ze 2 částí. Je to kvůli zapínání. Šaty jsou konstruované jako oversized, takže rozparek na délku sedla bohatě stačí. Tentokrát žádné piplání se se zipy.
Z neprůhledné látky se stříhají pouze 2 kusy. Oba se středem v přehybu látky. Nejideálnější je použít látku v šířce 150cm a oba kraje přeložit doprostřed. Spotřeba látky je tak malá, pouze délka šatů (asi metr).

Dalším krokem je odšít prsní záševky a k přednímu dílu přišít přední sedlo (logické, že). U zadního sedla se začistí okraje, kde bude zapínání-  přeložením a přišitím. Začišťovat, ve smysl entlovat, u krajky většinou není třeba. Prostě se nepáře. Má to však i své nevýhody- stroj občas hrkne, kdy se trefí do místa, kde je krajka děravá. 


Je třeba si dát dvojnásobný pozor se zažehlováním švů. Oba se sežehlí dolů, jinak by pod krajkou samozřejmě prosvítaly.
Jak je vidět z prvního obrázku, tak šaty jsou bez rukávů. Protože já je chtěla s nimi, musela jsem průramky trochu sestřihnout, aby rukávy nebyly moc spadlé. Střih na rukávy jsem si vybrala náhodně ze stejné burdy a trochu upravila velkosti průramku. A pak už jen takové nezbytnosti, jako udělat u krku poutko, přišít knoflíček a začistit a založit sukni.

Šaty zabraly asi jen 4 hodiny.  Vzhledem k tomu, že jsem látky našla doma v zásobách, černá nit je samozřejmost každé švadlenky a zip byl netřeba, vyšly mě na 0Kč. A to se vyplatí, že?!

Žádné komentáře:

Okomentovat