24. 2. 2013

Valentýnské menu

Já Svatého Valentýna vážně neslavím. Je mi tak nějak sympatičtější první máj. Jenže když jste zrovna s někým, kdo skoro měsíc nemůže dospat a navíc má ve stejný den i svátek, tak vás to prostě nemine. Den to byl sice dost hektický a namísto romantické večeře to vyšlo na oběd..nicméně láska prochází žaludkem.
Týden předem jsem navíc v obchodě objevila krásnou formu ve tvaru srdce o něco větší, než je dlaň. (A tu jsem tam za tu cenu přece nemohla nechat!) Množstvím je přesně na 1 vajíčko (takže ideální na vyzkoušení nových receptů. I když vyšlehat 1 bílek v hrníčku není tak snadné.)

Upekla jsem nakonec ořechový dortík ze Zlaté knihy Merry. Chutná výrazně ořechově (no není divu, když na celou formu je asi jen lžíce mouky). Dovnitř jsem dala své oblíbené višně a spodní korpus pokapala šťávou (ta pak na řezu udělala dvojbarevný dort). Místo krému stačila jemně oslazená šlehačka.
Hlavní chod nebyl nikterak velkolepý. Oba zbožňujeme pizzu, tak nebylo co řešit. Akorát jsem udělala menší obměnu a vykrojila ji do tvaru srdce. Trochu jsem se bála, že moc nakyne a stane se z toho patvar, ale naštěstí po upečení vypadalo skoro stejně.

Na 2 pizzy je třeba:

400 g hladké mouky
6g čerstvých kvasnic
200 ml teplé vody
3 lžíce olivového oleje
Nahoru přišla opepřená a osolená krájená rajčata z plechovky, paprika, šunka, olivy, pórek, sušená rajčata a navrch blaťácké zlato.

Žádné komentáře:

Okomentovat