20. 9. 2012

Placatá Polentová Pizza


Projížděla jsem si tak stránky se zdravými recepty a do oka mi padl tento. Jsem pizzomaniak, takže nějaká zdravější alternativa se vždy hodí! (Přeci jen každý chutný recept má v sobě dost oleje a z celozrnné mouky se mi pizza nikdy neosvědčila- většinou se zdrcne. Avšak nevzdávám se! )

Na pizzu, která se vejde na talíř je třeba:
70 g polenty
250 ml vody
10 g sýra
sůl (podravka)

Na ozdobu:
co dům dá, na co je chuť, nebo co je třeba spotřebovat

Dáme vařit vodu a dochutíme solí (já přidala trochu podravky). Přisypeme polentu a vaříme na mírném ohni do zhoustnutí asi 3 minuty (než se polenta začne odlepovat od hrnce) a nastrouháme trochu sýra. Těsto dáme na plech s pečícím papírem (Tenhle postup se mi zcela neosvědčil. Příště ji zkusím dát na plech vymazaný kapkou oleje - lehce se to přilepilo k papíru). Je třeba těsto trochu vyválet, na což se ideálně hodil rozstřihnutý mikrotenový pytlík. Přes něj jsem těsto rozplácala obyčejným prkýnkem. Takto připravenou placku dáme na 15 min do trouby na 180 °C (příště bych dala určitě na víc, nebo placku udělala tenčí - měla jsem ji na 0,5cm). Poté poklademe pizzu dle libosti.. Doma mi po otevření lednice spočinul zrak na rajčatech a light mozarelle. Příště bych tam dala asi méně "tekoucí" náplň. Polenta se rozmočí mnohem snadněji. (Napadá mě potřít zakysanou smetanou s česnekem, poklást špenátem a navrch sýr. Mmmm)
Dáme dopéct do trouby na dalších 15 minut.
Pizza byla chuťově výborná a jistě si ji někdy zopáknu!

3 komentáře:

  1. Hmm, to vypadá krásně, tudíž to muselo být i chuťově skvělé! :-) O pizze z polenty slyším prvně, ale zjevně to jde. Díky za tip, mám pizzu taky moc ráda a přesně jak sama píšeš - zdravější varianta se někdy hodí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No chuťově výýborná:) Jen to chce trochu vychytat ještě pár much (třeba to rozmočování polenty rajčaty apod.). Ale to se vyladí časem:)

      Vymazat
    2. Jasný :-) Čím více pokusů, tím bude pizza lepší ;-)

      Vymazat