23. 9. 2012

Zase další oslava...


Je to k neuvěření, ale zas byla další oslava! Jakoby se celá rodina letos rozhodla, že tento rok budou všichni najednou slavit velká životní jubilea. Tentokrát slavila babička své..ehm..70-tiny (Nevím proč jsem měla dojem, že je jí už 80!  Promiň babi. Celý pátek jsem asi 6 hodin dělala dort a s hřejivým pocitem, že tentokrát prý dort nevypadal jako pro Milku, Rákosníčka, dokonce ani jako pro vodníka Brekekho, jsem slavnostně napsala polevou velkou 8 s nulou. Doma mi to všichni schválili, zajuchali..nikdo se nedivil. Ráno, při poslední kontrole nám to ale došlo. Sakra, vždyť babičce je teprv 70! Velká výhoda bílkové polevy je, že po uschnutí není problém ji sundat - spíše tedy špičkou nože odstřílet. Takže dort šel na reparát a do věku jsme se nakonec naštěstí trefili.)

Jako na potvoru jsem navíc nikde nesehnala marshmallow na potažení. Nezbylo, než zariskovat a zkusit jinou hmotu. Na doporučení jsme šli do marcipánu, který údajně měl být za 10 minut. (No nebyl. Vinu na tom měla i dvojitá dávka, neb musím říct, že zpracovávat asi kilo a půl tvrdé hmoty není úplně legrace).
http://www.mimibazar.cz/recept.php?id=50094 Nakonec z toho přeci jen použitelná hmota vznikla (i když jsem během procesu bombardovala autorku maily, co s tím drobivým tuhým cosi, co mi vzniklo). Všechny kupované hmoty se mohou jít vycpat! Krásně se z ní modelovalo a po uschnutí stačilo hmotu natrhat na talíř a dát na 20s do mikrovlnky...a byla ještě vláčnější a přítulnější! Jediná nevýhoda je, že byla nechutně sladká. Miluju sladké..ale tohle bylo i na mě moc. Příště by to chtělo zkusit upravit poměr mléka s cukrem půl na půl...aby se to dalo jíst. Snad z toho poté půjde i modelovat :)

Žádné komentáře:

Okomentovat