18. 9. 2012

Z pavích per

 Dostala jsem od kamarádky krásná paví pera. Zbožňuji paví pera! Stejně tak i další peří, pírka a peříčka všemožné létající havěti (Vlastně i nelétající. Pštrosem bych také nepohrdla). Občas, když jdu po ulici v Praze a vidím pírko, se musím držet, abych ho nezvedla a nepřinesla to kouzlo přírody domů. Jsem peřím úplně fascinovaná.

Ale zpět k těm pavím. Vzhledem k tomu, že nejsou moc nositelná a využití je tak akorát jako dekorace (alá lapač prachu) nebo divadelní kostým, tak jsem přemýšlela, co s nimi. Nakonec jsem se rozhodla 2 obětovat na náušnice.
Prvním krokem je ostřihnout pero do nositelného tvaru. Tady záleží na fantazii a velikosti hotového  výrobku. Dalším krokem je připevnit k náušnici nějakým způsobem očko na zavěšení. Tady jsem dost tápala. Jsem srab a mám dojem, že vždy vše spadne, utrhne se nebo vypadne. Jsem schopná danou věc oblepit kolem dokola lepenkou, nebo zalít do lepidla. Snažila jsem se přijít na co nejspolehlivější způsob upevnění a nakonec to vyhrál drátek.


 Drží to dokonale. Jsem si jistá, že až přijde v prosinci ten konec světa, tak za následujících 1000 let najde mimozemská civilizace při průzkumech Země kus brka a na něm bude velmi..ale opravdu velmi pevně držet drátové očko. Menším problémem je, že smotaný drátek nevypadá úplně nejlépe. Takže to chtělo nějakým způsobem zamaskovat. Jako spásná myšlenka mě napadla barva na sklo.

 Takže na fólii (já to dělala na kusu lepenky nalepené na kartonu) uděláme kapku barvy na sklo, do které položíme nevzhledně smotaný kus drátku.
Navrch dáme kapku barvy, zatížíme a necháme zaschnout.


 Protože barva vždy "klesne", musíme postup opakovat několikrát (asi 5x-6x), aby v konečném výsledku byla barva "vypoulená" a tvořila korálek. Vždy mezi vrstvou je důležité nechat barvu zcela uschnout. Pokud se barva rozteče do stran víc, než je třeba, dá se pak jednoduše ustřihnout nůžkami.


 Hotovo!



Edit: Ještě mě napadlo využít průhlednosti barvy a jít na to trochu velkolepěji. Zkusila jsem tedy ještě variantu s korálky. Ve spojením s pavím perem a jeho vystřiženém tvaru se mi výsledek nakonec vůbec nelíbil. Avšak považuji to za dobrou inspiraci na příště...třeba. Takové korálkování bez práce.

3 komentáře:

  1. Krásné náušnice :) A to s tou barvou je chytré!

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju :) Ta barva, jak jsem zjistila je celkově dost všestranná. Koukala jsem včera, že v nové Burdě je návod na šperky z barev na sklo :)

    OdpovědětVymazat
  3. Paráda, taky myslím, že se tyto náušnice asi hodí ke všemu..já jsem taky ujetá na náušnice, žádný jiný doplněk nepotřebuji:o)

    OdpovědětVymazat